Questo testo è responsive

Interview Toolbox

Empathy Toolbox

Interview Toolbox

The minimum tools needed to conduct in-depth qualitative research

The Interview Toolbox is a package of tools (Interview Matrix and Interview Card) that allows you to begin an empathy process aimed at conducting in-depth qualitative research. With this toolbox you will be able to understand your interlocutor's point of view by going to investigate their problems, needs and desires; you will be able to synthesize and reorganize information in pursuit of customer insights.

Customer insights are small clues that can unveil big trends; understanding your stakeholders is the first step in capturing them

Come si usa lo Customer Journey Map canvas

1. Primo passo

Inizia esplicitando la persona di cui vuoi analizzare l'esperienza e il tipo di esperienza che vuoi mappare. È un tuo cliente? Un tuo fornitore?

2. Secondo passo

Definisci i momenti che scandiscono l'esperienza del tuo customer; non limitarti solo a quando usa il tuo servizio o il tuo prodotto ma guarda il percorso nella sua forma più completa. Cosa succede prima? Cosa, invece, succede o potrebbe succedere dopo?

3. Terzo passo

Per ogni momento che hai definito, individua e analizza le seguenti caratteristiche:
  • Journey: cosa fa il tuo customer?
  • Touchpoint: con cosa sta interagendo il tuo customer in quel momento dell'esperienza?
  • Customer Thought: cosa sta pensando il tuo customer?
  • Emotional Journey: quali sono i suoi sentimenti e le sue sensazioni a riguardo? Positive, neutre o negative?
  • Process Ownership: chi è responsabile di questo momento dell'esperienza?
  • Pain Points: quali sono i problemi che il customer affronta?
  • Opportunities: quali sono le potenziali modifiche da implementare per migliorare l'esperienza?

4. Quarto passo

Una volta terminata la customer journey, utilizzala come strumenti di partenza e condivisione delle eventuali migliorie o  idee utili ad innovare l'esperienza di un determinato stakeholder

Is this tool right for you?
Tell us about yourself and try it!

Empathy Toolbox

    My name isand I am currently working at. Please send me a copy of your Interview toolbox at my email. Thank-you!
    Empathy Toolbox
    1200 1200 Tipic
    Privacy Preferences

    When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in the form of cookies. Here you can change your Privacy preferences. It is worth noting that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we are able to offer.

     
    You can find more information here:
    Our website uses cookies, mainly from 3rd party services. Define your Privacy Preferences and/or agree to our use of cookies.